2.18.2014

Tragedi, fanzine på Svenska


Tragedi Fanzine (Svenska)


Ja, jag har tagit upp mitt gamla fanzine Tragedi. Det första numret kom ut runt 1997-1998. Men jag vill skriva på Svenska men fortfarande ha kvar Schizo Fanzine på Engelska. Därför kändes det här rätt. Givetvis kommer det inte bara vara Svenska band och dylikt i Tragedi, men språket blir på Svenska.

Vill man få sina prylar recenserade kommer recensionen att publiceras både i Tragedi, Schizo Fanzine och på bloggen. Så den kommer att täcka mycket. Precis som i Schizo Fanzine kommer Tragedi att täcka alla punkgenres.

Just nu jobbar jag med Tragedi Fanzine #2 som kommer att bli en splitt med Eskilstunafanzinet Dementia. Det var egentligen så jag bestämde mig för att köra igång med Svenska igen. Jag ville inte göra Schizo svenskt. Den största fokusen kommer också att ligga på Schizo, och jag kommer att jobba med Tragedi när jag känner för det. Det kanske dock ändå kommer att komma ut oftare med tanke på att jag skriver snabbare på Svenska och att det eventuellt blir färre sidor. Ovan ser du hur Tragedi #1 såg ut som kom ut runt 1997. Den här gången blir det inte handskrivet eller klippochklistra. Mer info kommer allt eftersom...

Tragedi #2 kommer att innehålla: Strindberg som tortyr samt ca. 3-4 band till.

Vill man på något sätt vara med i Tragedi #2, skicka ett mail till tragedifanzine@hotmail.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar