9.10.2014

Review: Psykbryt - Ursäkta röran, vi river allt

Psykbryt - Ursäkta röran - vi river allt (Spotify)
https://www.facebook.com/psykbrytband


Fan vad skönt med ett band man inte behöver slänga in i någon speciell punkgenre, näe man kan bara nämna Psykbryt för vad dom är: PUNK. Ja rätt och slätt. Dom låter lite som Rancid, på den tiden Rancid var bra, dvs de två första skivorna. Det är ett jävla driv hela tiden. Innan jag hade hört dessa Stockholmare trodde jag att det skulle vara lite standardtrallpunk men istället fick jag en fet smocka rakt i ansiktet.

Jag tycker att dom prickar in texterna bra. Det är lite Gatans Lag över det hela med en hel del supa, slåss och leva livet aningen promiskuöst samtidigt är det ganska modigt i dessa Irlandwannabetider att skriva en låt om att inte gilla Guinness i låten Det smakar skit. Och Sunkhak som handlar om Söders vattenhål är klockren.

Jag tycker om sången, den är så där lagom desperat, jag vågar nästan säga att det finns något Anders Wendinskt i den, iallafall från Monstertiden.

Nä jag blev riktigt positivt överraskad av Psykbryt. Jag gillar öset som går som en röd tråd rakt igenom utan att bli enformigt.

1 kommentar:

  1. Awesome.I really like this.Maybe someone want download them from this site- www.lucidsamples.com

    SvaraRadera